środa, 20 maja 2015

Co oznaczają kolory szklaków górskich?

Lubisz chodzić po górach?

Moja przygoda z górską naturą zaczęła się już w dzieciństwie. Wtedy to razem z moją najstarszą siostrą podróżowałam różnymi szlakami- czerwonymi, czarnymi, żółtymi, zielonymi Beskidu Śląskiego. Zdobywałam kolejne, i kolejne szczyty. Dziś jestem jej za to bardzo wdzięczna, ponieważ nauczyła mnie ona miłości do natury, śpiewu ptaków oraz ciszy, jaką odczuć mogę w lesie.

Teraz, gdy już jestem DUŻA ;-) sama nie raz wybieram się na piesze wędrówki. 

Już nie z siostra, a z moim kochanym narzeczonym.


Poniżej opis oraz zdjęcia naszej ostatniej majowej wyprawy. "Joł! "


START -> Brenna Centrum
CEL -> Malinowskie Skały (1152 m n.p.m.)
META -> Brenna Centrum
Zdrowy obiad na Malinowskich Skałach
Jaskinia na szlaku
Chyba się nie przecisnę! :-)
SELFI :-) :-)
Pyszna kawa na Kotarzu
Przełęcz Karkoszczonka
Jest COOL ! 

Szklak czerwony – zwykle szlakiem czerwonym oznacza się trasy główne, biegnące przez najciekawsze oraz najpiękniejsze krajobrazowo miejsca w górach.
Szlak zielony – prowadzi do miejsc charakterystycznych; w górach Beskidu Śląskiego jest to przykładowo szlak z Brennej Centrum na szczyt Błatnia (Błotny 917 m n.p.m.)

Szklak żółty – są to szlaki krótkie, łączące, bywa również, że są to trasy dojściowe do szczytu
Szlak czarny – nie oznacza on tylko trudności wzniesienie, jak mogłoby się niektórym z nas wydawać. Szlak czarny to krótki, dojściowy odcinek trasy.
Szlam niebieski – oznacza szlaki dalekobieżne, czyli takie, na których musimy pokonać duże odległości, nim dotrzemy do zamierzonego celu.

1 komentarz:

  1. Fajna i pożyteczna relacja, szkoda, że tak mało osób dba o zbilansowanie diety i aktywność na codzień.

    OdpowiedzUsuń