czwartek, 5 marca 2015

Brakuje mi energii.

Co dziś na obiad?
Podjęłam w swoim życiu pewną decyzję. Miało to miejsce w kwietniu 2014 roku. Podczas zwiększającej się ilości prowadzonych zajęć fitness opadałam z sił. Miałam coraz mniej energii, mogłam spać całymi dniami, rano nie mogłam wstać z łóżka, zero wieczornej aktywności, ciągle chciało mi się jeść, a najbardziej to słodyczy!!! (Dodam tylko, że nigdy nie miałam problemu z nadmierną ilością spożywania czekoladek, ciasteczek itp.).

Musi być przecież na to jakieś rozwiązanie?!
Zaczęłam szperać po Internecie. Natrafiłam na dobrego specjalistę, który ma swój gabinet zaledwie kilka kilometrów od mojego domu! Postanowiłam do niego zadzwonić i umówić się na wizytę. Już podczas rozmowy telefonicznej sprzedał mi kilka ważnych informacji dla ogólnej poprawy własnego samopoczucia.

Oto i one:
Zasady lepszego samopoczucia.
1. Wysypiaj się ale nie przesypiaj. Śpij 7-8 godzin dziennie.
2. Jeżeli masz taką możliwość, rób sobie drzemkę w ciągu dnia. 15-20 min- nie więcej.
3. Pij minimum 1,5 litrów wody dziennie. Zadbaj o to, aby była to woda mineralna, nie źródlana.
4. Postaraj się zastąpić słodycze na owoce.
5. Ogranicz spożywanie potraw ciężkostrawnych, smażonych w głębokim tłuszczu, objadania się na wieczór.
6. Staraj się spożywać 5 posiłków dziennie z 3- godzinnym odstępem czasowym pomiędzy nimi. Nie podjadaj pomiędzy posiłkami.

Czekałam na wizytę około 2 tygodniu. Miałam czas, aby zapoznać się z tymi kilkoma punktami. Nie ukrywam- łatwo nie było.
Po spotkaniu z specjalistą miałam już jasno określone reguły. Wspólnie znaleźliśmy czynniki, które mnie osłabiają. Wtedy naprawdę zrozumiałam, że odpowiednia dieta to 80% sukcesu!

ODPOWIEDNIA DIETA TO 80% SUKCESU!

Poniżej przedstawiam przepis na zdrowy obiad.

Gotowany kurczak z czerwoną soczewicą i sałatką wiosenną- Danie dla 2 osób
- 1,5 szklanki czerwonej soczewicy
- 1 mała pierś z kurczaka lub ½ dużego fileta
- 2 ząbki czosnku
- ½ cebuli
- 2 garści rukoli
- ½ czerwonej papryki
- ¼ ogórka zielonego
- 1 pęk szczypiorku
- kilka suszonych pomidorów w oleju roślinnym
Przyprawy: sól, pieprz, bazylia suszona, kurkuma

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka myję i zalewam wodą. Przyprawiam pieprzem, solą, bazylią suszoną, kurkumą. Dodaję cebulę i sprasowany jeden ząbek czosnku.  Gotuje na małym ogniu około 15-20 min.
Soczewicę wsypuję do małej ilości gotującej, niesolonej, wody. Mieszam często. Pod koniec gotowanie, czyli po około 8 minutach solę soczewicę, aby dodać jej smaku. Nie należy robić tego wcześniej, ponieważ ziarna zrobią się twarde. Dodaję pokrojony szczypiorek i drugi ząbek czosnku. Odstawiam na 5 minut.
W między czasie przygotowuję sałatkę wiosenną, czyli mix rukoli, ogórka zielonego, papryki i pomidorów suszonych.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz